donderdag 15 mei 2008

Red De Polonaise


De polonaise is de leukste collectieve dans ter wereld en een groep enthousiaste mensen gaan voor eerherstel. We zullen over heel Vlaanderen acties opstarten om op die manier het landschap op te fleuren.

Een smile op het gezicht toveren door de polonaise te dansen is onze boodschap. Sluit je aan en teken deze petitie. Als we genoeg handtekeningen verzamelen kunnen we een nieuwe polonaise-actie naar de politiek opstarten.

Je kan je inschrijven door te reageren op dit bericht (klik op reacties).

76 reacties:

Op 21 mei 2008 om 07:40 , Anonymous Anoniem zei...

Fantastisch! Het heeft mij in ieder geval al hartelijk doen lachen op de E19 richting Brussel rond 7uur in de ochtend!

 
Op 21 mei 2008 om 07:42 , Anonymous Anoniem zei...

Merci om mijn ochtendspits wat op te flueren! :D

(E19, Vilvoorde)

 
Op 21 mei 2008 om 07:43 , Anonymous Anoniem zei...

Alle autobestuurders leuven-brussel danken u voor de extra vertraging ter hoogte van sterrebeek boven de E40 ... dat mankeerde er nog aan.

 
Op 21 mei 2008 om 07:48 , Blogger Donny zei...

Jullie waren goed zichtbaar op de E17 in Kruibeke... Spijtig van de file vanaf Haasdonk. Toch een lach op mijn gezicht hierdoor! Liever een file om zo'n dingen dan door ongevallen.

 
Op 21 mei 2008 om 07:50 , Anonymous Anoniem zei...

Er stonden 3 toffe madammen op de E40 richting Brussel, mijn ochtendspits was dus goed begonnen, waarvoor dank :)

 
Op 21 mei 2008 om 08:01 , Anonymous Anoniem zei...

Wat valt er daar nu aan te redden? Ik sta iedere dag in de polonaise op de E40!

Al leek die Op de brug iets interessanters :-)

 
Op 21 mei 2008 om 08:09 , Blogger Aske zei...

Merciekes om mijn dag een beteke op te fleuren!!! Zit nu dus met een geweldige glimlach achter mijn computer :-)))

 
Op 21 mei 2008 om 08:11 , Anonymous Anoniem zei...

Waar een mens al geen tijd door verliest op de E40 in Sterrebeek, de polonaise godbetert!

Toch heb ik goed gelachen! Lieven

 
Op 21 mei 2008 om 08:16 , Blogger Unknown zei...

niets tegen de polonaise, maar zou je niet beter wat feestjes crashen ipv kijkfilles te veroorzaken op de E19...
vriendelijk bedankt.

mvg
Steven

 
Op 21 mei 2008 om 08:16 , Anonymous Anoniem zei...

De files waren toch niet echt erger dan gewoonlijk ? Heb wel voor één keer veel mensen zien lachen in hun auto. Best leuk.

 
Op 21 mei 2008 om 08:19 , Anonymous Anoniem zei...

Ik vond het ook ongelooflijk tof, eindelijk iets beters om naar te kijken dan de werkzaamheden op de middenberm van den E19. Doe zo verder en verspreid jullie acties!!!

 
Op 21 mei 2008 om 08:25 , Anonymous Anoniem zei...

Prachtig idee om de ochtend wat op de fleuren. Jammer dat het zo een files veroorzaakt. Gelukkig rij ik met een motor.
BTW, dank aan de automobilisten die mij iedere dag laten passeren. Geen dank aan die met zijn dondere Mercedes (ik post de nummer plaat later wel) die vanochtend rechts op het 4de vak bleef rijden. Doe ook de investering in een motor en ook voor jou zijn de files opgelost!

 
Op 21 mei 2008 om 08:27 , Anonymous Anoniem zei...

Hopelijk worden jullie allemaal opgepakt. Bende idioten! We betalen nog niet genoeg belastingen en accijnzen op brandstof, nog maar te zwijgen van de economische schade door het extra tijdsverlies.

 
Op 21 mei 2008 om 08:33 , Anonymous Anoniem zei...

de klote polonaise heeft mij deze ochtend op de E40 zeker 30min extra fille opgeleverd !!

een spandoek ok

onozeldoen zodat iedereen kan gapen?!?!

 
Op 21 mei 2008 om 08:36 , Anonymous Anoniem zei...

Heeft mij ook goed opgefleurd deze morgen

 
Op 21 mei 2008 om 08:50 , Anonymous Anoniem zei...

Wij vieren feest, dus weg met de malaise, want het is weer tijd voor de polonaise!
Holandaise, van hier tot Oeteldonk!

 
Op 21 mei 2008 om 08:52 , Anonymous Anoniem zei...

Was eens iets anders op de E19 vanmorgen, heb wel moeten lachen

 
Op 21 mei 2008 om 09:01 , Anonymous Anoniem zei...

Leuke bedoening daar op die brug, enkel jammer van de extra filevorming maar uiteindelijk ligt dit aan de chauffeurs zelf. Ik heb alvast eens goed gelachen en mijn motor wat extra doen brullen toen ik onder jullie doorreed op de E17 ;o)

 
Op 21 mei 2008 om 09:12 , Anonymous Anoniem zei...

Ondanks de kijkfiles, super initiatief...
Wij hebben alvast duizenden bezoekers die jullie enthousiasme delen...

 
Op 21 mei 2008 om 09:39 , Blogger Unknown zei...

De polonaise die een harmonica(-file) creëert... waar gaat dat eindigen?

 
Op 21 mei 2008 om 10:01 , Anonymous Anoniem zei...

Als dit wordt gedaan op een bruiloft, loop ik meestal weg. Maar zo op een brug over de E40 vind ik echt wel schitterend!

Meer van dat!

 
Op 21 mei 2008 om 10:08 , Anonymous Anoniem zei...

Tien minuten extra file om een smile te toveren kan toch niet de bedoeling zijn !
(E-40 Leuven-Brussel)

 
Op 21 mei 2008 om 10:11 , Anonymous Anoniem zei...

Schitterend initiatief :-)
ik voel dat er een actiefront voor uitstervende dansen aan t ontstaan is... morgen de lambada? vrijdag de vogeltjesdans? maandag de kuskesdans en op dinsdag de plopdans.. :-)
(en die droogstoppels die vonden dat de file langer werd.. dat leek alleen maar zo.. :-p)
(gezien en getoeterd in sterrebeek)

 
Op 21 mei 2008 om 10:52 , Anonymous Anoniem zei...

Niks zo plezant als een goeie polonaise !

mits genoeg alcohol en tijdens de carnavalpeiode uiteraard. . . .

in Herenthout is de polonaise in elk geval verre van uitgestorven.

ik moest wel lachen toen ik van jullie actie hoorde. idd jammer voor de mensen met extra file, maar het idee op zich vind ik wel geweldig!

 
Op 21 mei 2008 om 10:56 , Anonymous Anoniem zei...

Ik heb in elk geval eens goed gelachen! Gelukkig ben ik nog niet verzuurd, lang leve de creativiteit!! Dit mag elke dag, fille of niet...

 
Op 21 mei 2008 om 10:57 , Anonymous Anoniem zei...

Eindelijk een vrolijke noot in de file!
Ik vond het subliem!
Ik hoorde erover praten op StuBru en was aan het hopen het te kunnen zien, 2' later stond er idd een groepje de polonaise te dansen! Hilarisch

 
Op 21 mei 2008 om 10:57 , Anonymous Anoniem zei...

Ten gevolge van de actie red-de-polonaise die ze op de snelwegen deden vanmorgend.
Ook ik heb die gezien in Sterrebeek en dat was zeer frustrerend om 07u30 in de file te staan door die mannen. Normaal had het verkeer er redelijk vlot gereden maar doordat iedereen afremde om ernaar te kijken was er een file en zelfs gevaarlijk rijden.
Het is een schande dergelijke initiatieven te nemen boven of langs een snelweg!
Ik vraag mij af of die mensen een ietsje verstand hebben.
Trouwens is het bij wet verboden op een brug te blijven stilstaan of het verkeer te hinderen.
Ze moesten ze allemaal een boete geven wegens aanzetten tot gevaarlijke situaties.

 
Op 21 mei 2008 om 11:03 , Anonymous Anoniem zei...

Ik was inderdaad een kwartier te laat op mijn werk hierdoor en mijn baas kan daar niet echt om lachen!
Door jullie oonozel en gevaarlijk gedoe kan ik vanavond een half uur langer werken!
Doe zoiets ergens op een zondagsmarkt hé.

 
Op 21 mei 2008 om 12:17 , Anonymous Anoniem zei...

Leuk initiatief!
Ook mij hebben jullie hartelijk doen lachen rond 7u deze morgen, maar dan op de E40 richting Brussel

 
Op 21 mei 2008 om 12:40 , Anonymous Anoniem zei...

ZALIG !!
Ik zag net hoe jullie opgepakt werden :) op de E19. heb nog geclaxoneerd maar twaren alleen maar gezichten op donder...
anyway tof initiatief.
Kunnen jullie mij laten weten wat voor boetes daar aan hangen? Wil ook zo eens een actie ondernemen.
Je kan mij contacteren via onderstaande site.

 
Op 21 mei 2008 om 12:40 , Anonymous Anoniem zei...

Jullie waren geweldig vanmorgend, zo een bruisende energie. keep on going! Lang leve de Polonaise!

 
Op 21 mei 2008 om 13:07 , Anonymous Anoniem zei...

En vooral blijven denken dat het een goed idee was...djiezes... ooit al eens bij stilgestaan hoe je zou reageren, mochten er ongelukken door ontstaan? Jullie "grapje" was misplaatst en kinderachtig, maar ja, zo scoor je wel in deze media-gekke samenleving zeker? You got your 15' of fame, zeg eens eerlijk, hoe lang smacht je er al naar om eens met je kop op tv te mogen komen?.. zielig..

 
Op 21 mei 2008 om 13:11 , Anonymous Anoniem zei...

Iemand hier noemde het een "positieve actie"..euh.. hoe dan wel? Bracht het geld op voor een goed doel? Of is dit de enige manier waarop sommige mensen humor in hun leven kunnen ervaren? Ik heb dit écht niet nodig, om mij goed te amuseren hoor. Doe nu niet alsof het de beste "grap" in jaren was he. Mss moeten jullie je niveau van humor wat opkrikken, of vind je "pipi-kaka" luidop zeggen ook nog steeds een giller van formaat?

 
Op 21 mei 2008 om 13:17 , Anonymous Anoniem zei...

Ik vond het een fantastische actie vanmorgen! Ook ik heb is goed moeten lachen :) Mensen lachen te weinig vandaag!

Voor de minder happy people! Ik snap jullie reactie wel, maar files zijn er altijd!! Eigenlijk vind ik het erg dat mensen zich hier al lastig over maken! Een paar leuke mensen die de boel wat opfleuren! Terwijl de helft van de mobilisten toch nog altijd telefoneert in zijn auto! En dat veroorzaakt geen file zeker! Yeaah right!

Misschien is er wel een achterliggende boodschap aan dit gebeuren! NEEM HET OPENBAAR VERVOER! Veel beter voor het milieu!

Een studente

 
Op 21 mei 2008 om 14:06 , Anonymous Anoniem zei...

super actie, aan al de gefrustreerden: sta wa vroeger op vertrek wa vroeger, zoda ge nie op de laatste minuut op het werk aankomt, en dat je het op een ander moet steken dat je te laat bent.. doe zo voort zou ik zeggen

 
Op 21 mei 2008 om 14:11 , Blogger TiZon zei...

Mooie actie, wel veel azijnpissers hier, als jullie daardoor te laat op jullie werk kwamen, dan is dat jullie eigen fout en zal het elke dag wel zo zijn, vertrek gwn wat vroeger...

Ik heb geen langere fille ondervonden...

Bart

 
Op 21 mei 2008 om 14:32 , Blogger Unknown zei...

Goed bezig mannen ! ;-)

Mss ook eens effe checken : www.wereldrecordpolonaise.tk

Hoop daar ook massaal veel volk te zien.

Groetjes,
Bart

 
Op 21 mei 2008 om 15:59 , Anonymous Anoniem zei...

Ik heb de polonaise-actie jammer genoeg niet kunnen zien, maar heb wel serieus moeten lachen toen Studio Brussel werd gebeld ivm de polonaisefile!!!

 
Op 21 mei 2008 om 16:10 , Anonymous Anoniem zei...

Heb vanmorgen ook goed gelachen! Hihi!

Inderdaad behoor ik gelukkig ook tot de groep mensen die hier nog de lol van inziet. Als ik dat hier van sommigen lees... zielig...Arm vlaanderen. Sta dan inderdaad wat vroeger op, moet wel heel krap getimed zijn dat jullie vertrekken...

 
Op 21 mei 2008 om 16:21 , Anonymous Anoniem zei...

Amai... als ik sommige reacties hier lees... Pff... Zit daar hele dag naast op den buro...gezellig.

Kleiner groepje op de E313 te Herentals gezien, maar ze zijn gespot! En ik heb echt ook moeten lachen! Hier op kantoor waren mijn collega's die het gezien hadden ook enthousiast! Oef, gelukkig zijn dat MIJN collega's en niet zo van die zageventen...

 
Op 21 mei 2008 om 16:55 , Anonymous Anoniem zei...

Waarom lach je om zoiets? Wat is er grappig aan? Je ziet wat mensen de polonaise dansen en denkt "hey, wat grappig"? Als dàt jouw dag goed moet maken, dan vraag ik me af hoe miserabel je je op de andere 365 dagen van 2008 voelt ... blijkbaar vinden heel wat mensen hun leven nogal zurig, zonder dit soort acties.. wie is er dan de zuurpruim, denk ik dan luidop...

 
Op 21 mei 2008 om 17:02 , Anonymous Anoniem zei...

hier ook iemand die deze morgen met een smile op het gezicht is toegekomen op het werk. Fantastisch initiatief dar in Sterrebeek op de E40.

w

 
Op 21 mei 2008 om 17:26 , Anonymous Anoniem zei...

Aan anoniem hier twee verdiepen boven: om uw reactie moet ik ook lachen, net zoals om de polonaise mensen... Waarvoor ook bedankt! Dat is precies al 2x meer gelachen dan u vandaag! Is uw vraag hiermee beantwoord?

 
Op 21 mei 2008 om 18:08 , Anonymous Anoniem zei...

Deze morgen hebben we veel lachende gezichten, toeterende wagens en vooral een extra lange file gezien. Het vogelperspectief op de autobaan in Sterrebeek was vanaf de brug indrukwekkend. Ik heb me in ieder geval geamuseerd met het dansen van de polonaise.
Aan een tekstje hierboven, de politie heeft ons rond 8u20 niet opgepakt, gewoon naar huis gestuurd.

 
Op 21 mei 2008 om 18:27 , Anonymous Anoniem zei...

bedankt voor het entertainment deze ochtend op de E313 :)

 
Op 21 mei 2008 om 18:55 , Anonymous Anoniem zei...

Als je er niet mee kunt lachen... waarom verspil je dan je kostbare tijd met hier comments te plaatsen?

 
Op 21 mei 2008 om 19:46 , Anonymous Anoniem zei...

E19 te Vilvoorde omstreeks 7u15

Prachtig initiatief!

 
Op 21 mei 2008 om 20:52 , Anonymous Anoniem zei...

Geweldig!! Ik heb jullie gezien op de E313. 'k Had al direct goesting om mee aan te sluiten!

 
Op 21 mei 2008 om 21:02 , Anonymous Anoniem zei...

Erg leuke aktie van jullie! Wij hebben er hartelijk om moeten lachen zo op de vroege ochtend richting Zaventem. Maakt me niet uit hoe anderen erover denken, ik vind het een leuk initiatief met zeer onschuldige bedoelingen.
Veel leuker om te zien ook dan treinstakingen, demonstraties etc.
Eventuele kijkfiles, waarvan ik overigens niets heb bemerkt, kunnen ze jullie wat mij betreft niet aanrekenen. Tenslotte is het niet jullie schuld dat enkele simpele zielen het autorijden niet kunnen combineren met lachen...

 
Op 21 mei 2008 om 21:33 , Anonymous Anoniem zei...

ongelooflijk,ik heb jullie gezien en riep vanuit men vrachtwagen(rode kalmar renault)ik riep jullie zijn nu op studio-brussel

HET HEEFT HEEL MEN DAG OPGEFLEURD
groetjes Didier

 
Op 21 mei 2008 om 22:19 , Anonymous Anoniem zei...

Aan alle negatieve reactiesop deze sjieke ochtendactie:Echt zielig,kan er nu met niets meer gelachen wode?Er zijn elke dag files dus zullen deze aties er zeker niet aan liggen!!!Het heft mijn ochtend zeker opgefleurd op de E313 richting Antwepen,mag voormijn part meer gebeuren!!!

 
Op 21 mei 2008 om 23:37 , Anonymous Anoniem zei...

Geweldig leuk hoor, 'k heb toch ook eens getoeterd :-)

Er was zeker niet méér file, 't viel alleen op dat vlak na de brug de file plots oplostte :-)

 
Op 21 mei 2008 om 23:58 , Anonymous Anoniem zei...

@ KotshovenKrost : Er zijn inderdaad alle dagen files maar als ge al 1u50 zet om naar uw werk te gaan dan is elk kwartier erbij echt dikke shit. Het was trouwens een gevaarlijk gedoe want niemand had de gedachten op de baan maar op die gekke sprinkhanen. Da's misschien wel leuk maar wat hebt ge daar aan als ge naar uw werk aan het bollen bent? Als ge wilt dansen, ga dan naar een discotheek of dansschool! De baan ik om te rijden en niet om naar onnozel gedoe te kijken wat iedereen afleidt! Leuk of niet, het is gewoon niet de gepaste locatie om dat te doen!

 
Op 22 mei 2008 om 08:03 , Anonymous Anoniem zei...

!!! http://www.wereldrecordpolonaise.tk/ !!!

 
Op 22 mei 2008 om 08:07 , Anonymous Anoniem zei...

http://www.wereldrecordpolonaise.tk/

 
Op 22 mei 2008 om 08:36 , Anonymous Anoniem zei...

Schit-te-rend, deze morgen in Leuven op het perron. Prachtige spandoek ook. Hihi. Ik wou al spontaan mee doen in de trein maar de andere reizigers zagen het niet zitten. :)

 
Op 22 mei 2008 om 08:46 , Blogger Aske zei...

Zeg..... vandaag nergens een polonaise gezien nochtans wel langer in de file gestaan... Da was toch door de polonaise hé dat de mensen gisteren de VOLLEDIGE10 min langer in de file stonden.... mmmm wie/wat zouden ze dan vandaag kunnen de schuld geven....pffff ik miste vandaag toch wel het betere polonaise-werk :-)))

 
Op 22 mei 2008 om 08:47 , Anonymous Anoniem zei...

Vandaag spijtig genoeg geen polonaise en het hele land staat vol files...

 
Op 22 mei 2008 om 09:05 , Anonymous Anoniem zei...

Nog nooit zoveel lachende gezichten gezien in het station van Leuven als deze morgen. En dat terwijl de treinen naar Brussel 20 minuten vertraging hadden. Bedankt! Doe zo voort, twas plezant!

 
Op 22 mei 2008 om 11:41 , Anonymous Anoniem zei...

Ik heb de polonaise opgevangen boven de E313.

Eens goed getoeterd naar die mensen :)
Ik vond het leuk en tof en hoop dat jullie dit vaker doen!

 
Op 22 mei 2008 om 12:06 , Blogger wannesdeloore zei...

Fijn initiatief!
Wie wil mijn huis eens zien?

 
Op 22 mei 2008 om 12:14 , Anonymous Anoniem zei...

Stationsactie (in Leuven) was echt super!!!! Dikke merci!

 
Op 22 mei 2008 om 12:25 , Anonymous Anoniem zei...

Wat is eigenlijk de echte bedoeling van deze actie? Op Studio Brussel vertelde één van de dansers dat ze betaald werden door Kris Peeters, maar wat is die mens zijn doel?

 
Op 22 mei 2008 om 12:41 , Anonymous Anoniem zei...

Zoals je kan lezen in deze blog:
"Een smile op het gezicht toveren door de polonaise te dansen is onze boodschap. Sluit je aan en teken deze petitie. Als we genoeg handtekeningen verzamelen kunnen we een nieuwe polonaise-actie naar de politiek opstarten."

Ieder diertje zijn pleziertje zeker?

Ik begrijp zijn laatste zinnetje ook niet hoor. Wat zou politiek hiermee te maken kunnen hebben?
In ieder geval juich ik hem toe om die glimlach op gezichten te toveren!

 
Op 22 mei 2008 om 13:41 , Blogger Unknown zei...

Meer polonaises, ik juich het toe!

 
Op 22 mei 2008 om 14:38 , Anonymous Anoniem zei...

Tegen een verzuring van de samenleving, vóór de polonaise !!
Proficiat

Blijven geven ! Changé !!!

 
Op 22 mei 2008 om 19:42 , Anonymous Anoniem zei...

Ik was deel van de colonne! Het was de max. Zeker voor herhaling vatbaar, tof initiatief

 
Op 22 mei 2008 om 20:41 , Anonymous Anoniem zei...

Vandaag mochten we geen polonaise meer op bruggen dansen, omdat het té gevaarlijk zou zijn...
Daarom hebben we ons verspreid naar de grotere stations van Vlaanderen: Leuven, Antwerpen centraal, Gent St Pieters, Mechelen...
Polonaise dansen is hip:)!
Fijn dat jullie het zo leuk vinden!

 
Op 23 mei 2008 om 09:32 , Blogger K°b@Y@§hi zei...

Schitterend !

 
Op 23 mei 2008 om 11:28 , Anonymous Anoniem zei...

Geweldig.. ik heb er ook echt van genoten om jullie zo bezig te zien aan het station van Antwerpen.
Ik had net zin om mee te gaan dansen en toen stopte de muziek, de fun was gedaan.:(
De volgende keer als ik jullie tegenkom sluit ik zeker mee aan;)

Jihaaaaaaaaaaaaaaaaaaa de polonaise is alive

 
Op 23 mei 2008 om 12:49 , Anonymous Anoniem zei...

Gisterenochtend (7u00) stijf van de stress aan Gent st-pieters toegekomen en direct relax door de happy polonaise. THX

 
Op 23 mei 2008 om 16:11 , Anonymous Anoniem zei...

wat een kut idee.. ga werken of zo.

 
Op 23 mei 2008 om 16:15 , Anonymous Anoniem zei...

doe normaal gek!

 
Op 24 mei 2008 om 12:43 , Anonymous Anoniem zei...

Geweldig initiatief!!!

Veel succes uit Nederlands Limburg, waar de polonaise ook nog altijd een warm hart wordt toegedragen... en niet alleen met carnaval!

Laat de mens meer lachen!

Alaaf!

 
Op 26 mei 2008 om 19:03 , Anonymous Anoniem zei...

Ik vind het geweldig! De polonaise is de meest fantastische dans om de sfeer er in te brengen. Zelfs op de saaiste familiefeestjes, bij de saaiste families werkt het. En het belangrijkste is dat iedereen het kan. Excuses als 'ik kan niet dansen' zijn volledig uit den boze. Ik steun het reddingsplan volledig! Graag zou ik eens op een plek komen waar de polonaise gedanst wordt!

 
Op 28 mei 2008 om 22:46 , Anonymous Anoniem zei...

Scouts en gidsen Nijlen organiseren op zondag 22 juni een wereldrecordpoging polonaisedansen. Dus iedereen die zich geroepen voelt om het wereldrecord mee te breken wordt verwacht tegen 15 uur.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage