donderdag 15 mei 2008

Geschiedenis

De polonaise is een dans die gebaseerd is op een Poolse dans, de Polonez. Lang geleden werd een polonaise gedanst om het bezoek het huis te laten zien. Bij de polonaise danst (host) iedereen in een rij achter elkaar, met ten minste één hand op de schouder van degene voor hem in die rij. De mogelijke vrije hand mag geplaatst worden op een plek naar keuze. Gedurende de dans kan de wandelrichting naar believen worden omgekeerd.

De polonaise wordt onder andere gedanst op bruiloften en tijdens carnaval.

13 reacties:

Op 21 mei 2008 om 07:38 , Anonymous Anoniem zei...

BEDANKT !!!!! Door die fantastische actie heb ik lekker in de file gestaan !!! Niet leuk dus !!!!

 
Op 21 mei 2008 om 07:54 , Anonymous Anoniem zei...

Hallo, ik vind het een fantastisch initiatief, maar de volgende keer toch maar niet weer op de brug boven de E40. Daardoor heb ik 10 min. in de file gestaan.

 
Op 21 mei 2008 om 07:56 , Anonymous Anoniem zei...

Lachen, maar ik begreep al niet goed van waar de file kwam...

 
Op 21 mei 2008 om 07:58 , Anonymous Anoniem zei...

heel leuk als ik op stap ga dans ik altijd eens de polonaise en zorg da er zoveel mogelijk volk mee doe grtjs

 
Op 21 mei 2008 om 08:11 , Anonymous Anoniem zei...

Ach toch, boehoe aan al die verzuurde reacties hier... "toch wel 10 volle minuten in de file gestaan"... tssss...

Proficiat mannen, dit was een supertoffe actie! Ik heb er goed mee gelachen.
Dankjewel om mijn ochtendspits op te fleuren!!

 
Op 21 mei 2008 om 08:39 , Anonymous Anoniem zei...

Het was heel gesmaakt en de choreografie was verbluffend :-)
veel glimlachen gezien achter het stuur net na de brug over de E40 !

 
Op 21 mei 2008 om 09:39 , Anonymous Anoniem zei...

Klopt niet, hoor, wat je schrijft over de Poolse geschiedenis. Het heeft helemaal niets te maken met het huis laten zien. De Polonez in Polen wordt helemaal niet in een rijtje achter elkaar gedanst.

 
Op 21 mei 2008 om 10:32 , Anonymous Anoniem zei...

Ik vond het ook een heel goei !!!!
10 min file hierdoor? wat een zuurpruim,laat me niet lachen, die file was er sowieso.
Als er dan eens zo'n positieve actie komt als tussendoortje, kan je dat alleen maar toejuichen.

Keep the spirit high...-)

 
Op 21 mei 2008 om 21:29 , Anonymous Anoniem zei...

Gelukkig voor jullie dat je geen ongeval veroorzaakte!

 
Op 22 mei 2008 om 11:31 , Anonymous Anoniem zei...

Vanmorgen een paar mensen zien lopen met een "red-de-polonaise" spandoek aan het station van Leuven, verder gebeurde er wel niet veel. Polonaise, Carnaval,... bahbah. Maar toch leuk eens wat anders te zien 's morgends :-) Greetz

 
Op 22 mei 2008 om 14:42 , Anonymous Anoniem zei...

Hey!Super!Woensdagmorgen in de file op de E19 "red de polonaise", een smile op mijn smoeleke en een goei begin van de dag! Tof Tof!

 
Op 23 mei 2008 om 16:47 , Anonymous Anoniem zei...

Slaat nergens op! Polonaise is gewoon een kinderdans!

 
Op 28 mei 2008 om 16:26 , Anonymous Anoniem zei...

FANTASTICHE ACTIE MAAR POLONEZ IS HELEMAAL OP ANDERE MANEER GEDANST.IK BEN VAN POLEN DAROOM KAN IK POLONEZ DANSEN.MAAR GOED IDEE OM MENSEN PLEZIER MAKEN.BRAVO MET GROETJES DOROTA

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage